Životní jubileum Rolfa Laureta - významné osobnosti automobilového světa 28.2.2018
- Rolf Lauret oslavil začátkem roku své jubilejní 80. narozeniny
- Vedení společnosti N.V. Auto Palace převzal po svém otci v roce 1961 ve svých teprve 22 letech
- V 70. letech dosáhl obrovské expanze své firmy, která se stala největším evropským dovozcem vozů japonské značky MAZDA
- V roce 1981 dokázal úspěšně vrátit na nizozemský trh českou značku ŠKODA a také POLSKI FIAT / POLONEZ
- Obnovením importu vozů ŠKODA navázal Rolf Lauret na aktivity svého otce Pietera Cornelise Laureta, který představil v Holandsku historicky první vůz Škoda 420 Popular již v roce 1935
- V roce 1991 odstartoval Rolf Lauret v tehdejším Československu, jako první zahraniční podnikatel v tomto oboru, prodej vozů značky MAZDA
- V roce 1993 byla založena společnost Auto Palace Spořilov s.r.o.
- Expanze skupiny Auto Palace pokračuje v ČR také v oblasti distribuce náhradních dílů
- V současnosti je Auto Palace Group v ČR dealerem 8 značek – Ford, Mitsubishi, Mazda, Hyundai, Škoda, Opel, Volvo a Peugeot.
Dne 20. ledna 2018 oslavil významné životní jubileum, své 80. narozeniny, pan Rolf Lauret, významná osobnost automobilového světa, dlouholetý generální ředitel nizozemské společnosti N.V. Auto Palace a také prezident společnosti AutoBinck Holding N.V. Jeho profesní kariéra je mimo jiné úzce spjata s úspěšně obnoveným importem vozů ŠKODA do Nizozemí, a stejně tak s jeho obchodními aktivitami v tehdejším Československu při uvádění japonské značky MAZDA na náš trh.
Jako mladý student, který získával obchodní a technické zkušenosti ve Spojených státech, se Rolf Lauret musel nečekaně vrátit do své rodné země – Holandska. Důvodem bylo náhlé úmrtí jeho otce, velmi zkušeného obchodníka s automobily různých značek, který stál v čele nizozemské společnosti N.V. Auto Palace již od roku 1927.
Psal rok 1961, když tehdy 22letý Rolf Lauret vstoupil do společnosti N.V. Auto Palace a dalších třech společností jako jejich výkonný ředitel. V té době stály obchodní aktivity Auto Palace především na úspěšném dovozu a distribuci východoněmeckých automobilových značek Wartburg
a Barkas (lehké nákladní vozy) do Nizozemí. Na konci 60. let se k těmto zmíněným značkám přidal i velmi populární Trabant.
V 70. letech byl vnímán velký tlak japonských automobilek dobýt starý kontinent. Rolf Lauret viděl obrovskou příležitost v dovozu automobilů značky Mazda. Po velmi složitých jednáních získal nakonec v roce 1968 s tímto japonským výrobcem vysněnou smlouvu na import vozů. Dovozem modelu Mazda 1500, kterému se říkalo Luce a na jehož designu se podílel italský Bertone, odstartovala dlouholetá velmi úspěšná spolupráce Rolfa Laureta se značkou Mazda. A nezůstalo jen u země tulipánů.
Ekonomická recese na počátku 80. let firmě Auto Palace nijak neublížila. Právě v této době se Lauret rozhodl převzít a obnovit import vozů československé značky Škoda a také vozů Polski Fiat a FSO Polonez. A byly to právě vozy Škoda, u kterých se výrazně zlepšila kvalita při zachování přijatelné ceny. Obnovením importu vozů Škoda navázal Rolf Lauret na aktivity svého otce Pietera Cornelise Laureta, který představil
v Holandsku historicky první vůz Škoda 420 Popular již v roce 1935. Pobočka společnosti Auto Palace, firma De Binckhorst Car & Motorcycle Imports, sídlící v nizozemském Voorschotenu, dokázala v novodobé historii tuto situaci využít a hned v roce 1981 prodala 300 škodovek. O rok později to bylo již 1200 vozů. Expandovala také tamnější síť dealerů Škoda a výsledkem toho bylo dosažení dalších rekordních prodejů modelové řady 742, veřejně známé pod označením Škoda 105 a 120.
Zajímavostí byla také skutečnost, že tehdy přicházející nová Škoda Favorit měla zahraniční premiéru v lednu 1988 právě v Holandsku na tradičním autosalonu, konaném na amsterdamském výstavišti R.A.I., což místním značkovým dealerům nesmírně pomohlo v propagaci tohoto vozu.
Mezitím firma Auto Palace – de Binckhorst mohutně expandovala díky velkým objemům prodejů vozů Mazda. Po fúzi české Škody s Volkswagen Group v roce 1991 byl dovoz škodovek do Holandska předán skupině Pon Holdings. Zkušený obchodník Rolf Lauret však okamžitě využil dlouhodobě získané kontakty v České republice a ve stejném roce zde založil, jako vůbec první zahraniční podnikatel v tomto oboru, importérskou organizaci pro značku Mazda. Tak začala bohatá historie skupiny Auto Palace se sídlem v Praze, jejíž řízením byl tehdy pověřen Jindřich Nevrla, díky svým bohatým zkušenostem z PZO Motokov. V Holandsku byla o rok později, tedy v roce 1992, založena společnost AutoBinck Holding N.V. a Rolf Lauret byl jmenován jejím prezidentem. Rozvoj obchodních aktivit skupiny Auto Palace pokračoval ve stejném duchu i na Slovensku. V roce 1993 byla založena společnost Auto Palace Spořilov s.r.o.
Rokem 1997 začíná pod vedením Rolfa Laureta další mohutná investiční expanze v České republice. Na pražském Spořilově byl otevřen nový showroom Auto Palace pro značku Mazda a vedle dalších prodejních míst přibývají v čase také nové značky do portfolia skupiny. Expanze skupiny se od roku 1999 zaměřuje na našem trhu také na oblast distribuce náhradních dílů. V současnosti je skupina Auto Palace v ČR dealerem celkem
8 značek – Ford, Mitsubishi, Mazda, Hyundai, Škoda, Opel, Volvo a Peugeot. Její aktivity v oblasti rozvoje směřují rovněž do světa technologických inovací a s tím spojených procesů moderní formy mobility.
Odkaz Rolfa Laureta je tedy dnes, v roce jeho významného životního jubilea, pro celý podnikatelský svět symbolem osobního pracovního úsilí, obchodního úspěchu a neutuchající vášně pro automobily.
Skupina Auto Palace dosáhla v roce 2017 rekordního obratu ve výši téměř 6 mld. Kč a prodala přibližně 13 tisíc vozů (nových i ojetých). Jedná se
o další rekordní výsledek v řadě již od roku 1991 a od té doby prodala téměř 150 000 vozů. Skupina Auto Palace, zaměstnávající 450 zaměstnanců, patří mezi tři největší dealerské skupiny v ČR a její investice v ČR dosahují výše 1,7 mld. Kč.