ADVENT VE ZNAMENÍ UNIKÁTNÍCH KRESEB NEVIDOMÝCH DĚTÍ 11.12.2018

Vernisáž k unikátní výstavě kreseb nevidomých dětí proběhla v pátek 7. prosince 2018 v prodejních prostorách společnosti Auto Palace Butovice za účasti vedení celé dealerské skupiny reprezentované jejím generálním ředitelem pro retail v ČR a SR Radkem Donnerem a také za účasti Nadace Artevide v čele s její ředitelkou Zuzanou Kopečnou. Přítomen byl kromě dalších významných hostů také Dino Čeco, bosenský výtvarník a akademický malíř, který je tvůrcem unikátní patentované metody umožňující nevidomým lidem vlastní výtvarně-grafický projev. Obrázky s automobilovou tématikou vytvořené nevidomými dětmi právě výše zmíněnou unikátní metodou si zároveň zvolila společnost Auto Palace Group jako hlavní motiv pro letošní novoroční přání rozesílané svým klientům a obchodním partnerům. Spolupráce s Nadací Artevide započala před více než rokem, a kromě finančních darů pomáhá Auto Palace Group také v oblasti zapůjčení vozů pro potřeby nadace.

„Pro mne, jako ředitelku Nadace Artevide, znamená tato vernisáž především další přínos v podobě pomoci hendikepovaným lidem, kteří ji nesmírně potřebují. Osobně nevidím v této podpoře pouze finanční pomoc, ale také splnění velkého snu nevidomým dětem, které touto výstavou v prostorách Auto Palace Butovice mohou prezentovat svojí činností na veřejnosti. Přejí si, aby lidé viděli, na čem pracují v našem nadačním ateliéru a skrze vystavené obrázky mají potřebu sdělit, že jako nevidomí jsou ale ve svých srdcích také umělci,“ uvedla na slavnostní vernisáži Zuzana Kopečná, ředitelka Nadace Artevide.

O jedinečné a patentované metodě uměleckého vyjádření nevidomých pohovořil na vernisáži také její tvůrce, akademický malíř Dino Čečo: „Metodu, kterou dnes používají nevidomí pro svoji tvorbu jsem vymyslel asi před deseti lety, tehdy pro svoji uměleckou činnost. Později jsem si uvědomil, že její podstata stojí na spontánnosti a jednoduchosti. Posléze mě jeden z kolegů v galerii navedl na myšlenku nabídnout tuto speciální výtvarnou techniku nevidomým. Metoda využívá haptického působení na čisté bílé plátno, pod kterým se nachází vrstva černé magmatické barvy. Ta se objeví až v okamžiku doteku shora. Zároveň je tato protlačovací metoda obohacena o reliéf, díky kterému mohou nevidomí svá díla spatřit hapticky – tedy způsobem, který je jim hluboce vlastní. Nevidomí nám tak mohou otevřít svůj skrytý svět plný emocí, přání a fantazie.“

Vernisáž slavnostně zahájil Radek Donner, generální ředitel skupiny Auto Palace pro retail v ČR a SR a ocenil dosavadní vzájemnou spolupráci s Nadací Artevide s přesvědčením jejího dalšího prohloubení i v příštím roce. „Nesmírně si tohoto společného a tolik prospěšného projektu vážím. Nejenom nyní, v době krásného adventu, bychom měli právě takto hendikepovaným dětem plnit jejich sny a zajímat se o jejich způsob uměleckého projevu. Zavřeme-li na několik vteřin své oči, rychle pochopíme, jak obtížné je pro ně výtvarné vyjádření. Díla, která tady dnes vidíme ukazují, že se to těmto dětem i přes zmíněný hendikep velmi daří. Proto jsme podpořili myšlenku této unikání výstavy pro širokou veřejnost a obrázky nevidomých dětí, na kterých se objevují motivy automobilů, jsme také ozdobili naše novoroční přání,“ vysvětlil na vernisáži Radek Donner.


Výstava obrázků nevidomých dětí potrvá v prodejních prostorách Auto Palace Butovice až do konce tohoto roku a je určena široké veřejnosti. Přispět na činnost Nadace Artevide lze finančním darem na konto nadace s číslem účtu 37973797/0300.

Více informací: https://www.facebook.com/nadace.artevide/